Kurs MBSR

Program redukcji stresu w oparciu o rozwój uważności, czyli Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)

Program MBSR powstał w klinice leczenia stresu na Uniwersytecie Medycznym w Massachusetts w 1979 roku. Opracował go zespół pod kierunkiem profesora Jona Kabat-Zinna. Liczne badania naukowe prowadzone od tamtej pory w amerykańskich i europejskich ośrodkach medycznych i akademickich wskazują, że medytacja uważności zmniejsza poziom stresu i ma korzystny wpływ na pacjentów cierpiących z powodu chorób autoimmunologicznych wywołanych stresem. Dlatego instytucje służby zdrowia w USA i Wielkiej Brytanii refundują uczestnictwo pacjentów w programie MBSR.

Obecnie program MBSR dedykowany jest również osobom zdrowym, które doświadczają stresu w życiu prywatnym bądź zawodowym, mają poczucie nieradzenia sobie z wyzwaniami dnia codziennego i szybkim tempem życia, odczuwają frustrację, przemęczenie, bóle głowy lub inne dolegliwości, doświadczają bezsenności, obniżonego nastroju, zniechęcenia i braku satysfakcji z życia.

Korzyści z udziału w programie MBSR:

  • lepsza umiejętność radzenia sobie w stresujących sytuacjach
  • złagodzenie psychosomatycznych objawów  fizycznych związanych ze stresem
  • lepszy kontakt z własnymi emocjami
  • umiejętność uważnej obserwacji i radzenia sobie z trudnymi emocjami, uporczywymi myślami, niepokojem i zamartwianiem się
  • większa zdolność koncentracji uwagi
  • zwiększenie pewności siebie i samoakceptacji
  • zwiększenie zdolności relaksu
  • lepsze relacje z innymi ludźmi
  • wzrost radości życiowej, wewnętrznej równowagi i dobrostanu

Program MBSR jest prowadzony przez certyfikowanych nauczycieli w kilkudziesięciu krajach na całym świecie, według ujednoliconego programu i zgodnie z obowiązującymi standardami określonymi przez zespół specjalistów pod kierunkiem prof. Jona Kabat-Zinna.

Kurs MBSR zawiera:

  • indywidualną konsultację wstępną przed rozpoczęciem kursu
  • cykl 8 cotygodniowych spotkań grupowych, trwających ok. 2,5 godziny każde
  • Dzień Uważności, czyli całodniowy trening trwający ok. 6-7 godzin
  • indywidualną konsultację po zakończeniu cyklu spotkań
  • regularne ćwiczenia w domu (45-60 minut dziennie), w oparciu o metody poznane w trakcie całego kursu

Najważniejsze metody praktykowane podczas treningu:

  • skanowanie ciała
  • praktyka uważności w ruchu (uważny ruch i medytacja podczas chodzenia)
  • prowadzona medytacja uważności w pozycji siedzącej

Każdy uczestnik otrzymuje:

  • 3 nagrania prowadzonej medytacji uważności (skanowanie ciała, uważny ruch, medytacja w pozycji siedzącej)
  • podręcznik programu MBSR

Uczestnictwo w programie NIE wymaga wcześniejszego doświadczenia medytacyjnego.

Kurs MBSR nie jest psychoterapią ani jej nie zastępuje.

Strony internetowe informujące o badaniach programu MBSR (w jęz. angielskim):
http://www.umassmed.edu/cfm/research/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Zapraszam do zgłoszeń i pytań: +48 664 023 870

Przejdź do formularza »